သဂၤါရဝ ဆိုတဲ့ ပုဏၰားႀကီးက ဘုရားကို ေဗဒင္ က်မ္းေတြသင္ယူထားေပမယ့္ ေမ့ကုန္တယ္ ေပ်ာက္ကုန္တယ္ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းရွင္းေလး ဥပမာ ေပးထား တာရွိတယ္။ မိမိရုပ္သြင္ ကိုဘာနဲ ့ၾကည့္လဲ ေရွးတုန္းက မွန္မရွိလို ့ ေရခြက္ထဲေရထည့္ၿပီး အရိပ္ေပၚလာတာကို ၾကည့္တယ္။
ဘာလို ့အရိပ္ ထင္တာလဲေမးလို ့ရွိရင္ ေရဟာပကတိၾကည္လင္ ေနလို့ပဲ။ဒါကို ဘုရားက ဥပမာေပးထားတယ္။
ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ေရလို ့သေဘာထားၾကည့္
(၁) အေရာင္ဆိုးထားတဲ့ေရလို ကိုယ့္စိတ္ဟာလည္း ပဲ အေရာင္ဆ္ိုးခံထားရၿပီဆိုရင္ ေတာ့ သင္ထားတဲ့ စာေတြဟာေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူး။
(၂) ေနာက္တစ္ခုက ေရဆိုတာၿငိမ္ေနဖို ့လည္း လိုတယ္။ၿငိမ္မွ အရိပ္ထင္သလို စိတ္ဟာလည္း ဆူပြက္ေနရင္ မွတ္ဉာဏ္ေတြ ေကာင္းမလာႏိုင္ဘူး။
(၃) ေရကို အေမွာင္ခ်ထားတယ္ ဆိုရင္လည္း မ်က္ႏွာက ေပၚမွာ မဟုတ္ဘူးေလ။
ဘုန္းႀကီး တို ့စိတ္ဟာလည္း အေမွာင္ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္တယ္။
(၄) ေနာက္ဆံုးတစ္ခု ေရေပၚမွာ ေမွာ္ပင္ေတြ ရွိေနမယ္ဆိုလည္း မျမရင္ျပန္ဘူး။
(၁) ကို ျမတ္စြာဘုရားက ""ကာမစၧႏၵ နီဝရဏ "" လ႔ို ့ေဟာထားတယ္။ လိုခ်င္စရာ အာရံုေတြကို လိုလားတဲ့ တဏွာေလာဘပါ။ တဏွာရာဂ က လႊမ္းမိုးၿပီး အေရာင္ဆိုးထားမယ္ဆိုရဟင္စိတ ္ဟာ ပီပီျပင္ျပင္ မထင္ႏုိင္လ္ို ့ မွတ္ဉာဏ္ေတြ အားေပ်ာ့ သြားတယ္။
လိုခ်င္စရာ အာရံုကို လိုခ်င္မႈ ျပင္းထန္လာတာ ေလာကလူေတြက ေလာဘရွိတာ အျပစ္မရွိဘူးလို ့ ထင္တယ္။ မဟုတ္ဘူး။ေလာဘေနာက္မွာ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးပါလာတယ္။ လိုခ်င္ ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း စိတ္ဟာတည္ၿငိမ္ေအး ခ်မ္းမႈ မရွိဘူး။ ရျပန္ရန္လည္း ပီတိျဖစ္ျပီး စိတ္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္မယ္။ ဒီေလာက္တင္ မၿပီးဘူး ရလာတာကို ကာကြယ္မႈ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ဆိုတာ လာျပန္တယ္။ မဆံုးႏိုင္ဘူး။ လိုခ်င္တာမရျပန္ရင္ လည္း ေဒါသထြက္ စိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္ရျပန္တယ္။
အဲ့ဒါ ေရကို အေရာင္ ဆိုးေပးလိုက္သလို စိတ္ကို အေရာင္ဆ္ိုးေပးတာ ကာမစၧႏၵ ပါ။ သူ ့ကို ေလ်ာ့ခ် ဖိ႔ု ့ရာစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ -- ဆိုပါစို ့။ အင္မတန္လွတဲ့ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ ဒါေလးရွိရင္ ေကာင္းမယ္ စိတ္ေပ်ာ္မွာပဲလို ့ေတြးေတာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ကိုယ့္စိတ္ကို နည္းနည္း ေတာ့ေျပာင္းေပးရမယ္။ ဘယ္လိုစဥ္းစား ရမလဲ ဆိုရင္ ---.ေၾသာ္ ဘယ္အရာမွ မျမဲဘူး။ တစ္ေန ့က် ေတာ့အားလံုး ထားပစ္ခဲ့ရမွာပဲဆိုတဲ့ အေတြးေလး ထားလိုက္ ခုဏက ကာမစၧႏၵ က ေလ်ာ့က်သြား မွာဘဲ။
ကိုယ့္ခႏၲာကိုယ္ ကိုသူမ်ားခႏၲာကိုယ္ ကို ႏွစ္သက္ ေနၿပီဆိုရင္လည္း မႏွစ္သက္ေအာင္ စဥ္းစားၾကည့္ ေရမခ်ိဳးပဲပစ္ထားလိုက္မယ္ဆိ ုရင္ ပုတ္ပြ နံေစာ္ေနမွာပဲ။ ခႏၲာကိုယ္အတြင္းနဲ ့အျပင္ ေျပာင္းတပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ရြံရွာဖြယ္ အသားညွီတံုး ေသြးသံရဲရဲႀကီးပဲ။ အေပၚအေရျပားကယ္လို ့ မိတ္ကပ္ေတြနဲ ့လွေနတာပဲ။ဒီလို ဆင္ျခင္ရင္းနဲ ့ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္။
ဒီကာမစၧႏၵ ဆိုတဲ့စိတ္ကို အေရာင္ဆ္ိုးတဲ့ သဘာဝတရားႀကီးကို ရွင္းပစ္လိုက္တာနဲ ့ တျပိဳင္နက္ စိ္တ္ရ႕ဲ ့ေအးခ်မ္းမႈဟာ အျပည့္အဝ ရလာမွာပါ။ အခု ေလာကလူေတြ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ မရဘူး။ ေသာေကတြန႔ဲ ့ေနၾကတယ္။ လိုခ်င္တာ တြယ္တာတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေနာက္က ေသာကဆိုတာလာတာတဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ လိုခ်င္ တာ တြယ္တာတာ မရွိေအာင္ေနပါ။
(၂) ဆူပြက္ေနတဲ့ ေရအေနအထား ""ဗ်ာပါဒ"" ဆိုတဲ့ မုန္းတီးမႈ အလိုမက်မႈ ဆိုတာေတြပါ။ ဘာနဲ ့ေလ်ာ့ခ်ရမလဲ ဆိုတာၾကည့္ လူတစ္ေယာက္ အေပၚမုန္းေနၿပီဆိုရင္ ေကာင္းကြက္ကိုရွာ ေမတၱာပြားတဲ့။ ေဒါသဆိုတဲ့ အလိုမက်မႈကို သူ ့ရဲ ့အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားမႈ ဆိုတဲ့ေမတၱာ တရားနဲ ့ပဲေျဖရွင္းရမယ္တဲ့။
ရွင္သာရိပုတၱရာက ဥပမာေပးထားတာ ေမွာ္ ဖံုးေနတဲ့ ေရျပင္ကို ေမွာ္ေလးေတြလက္နဲ ့ အသာယက္ဖယ္ၿပီးေမွာ္ကင္းတဲ့ ေရေလးကိုမွ ေသာက္ရသလို ေလာကလူသားေတြဟာလည္း အဆိုးနဲ ့အေကာင္း အျပစ္နဲ ့ဂုဏ္ ေရာေထြးၿပီး ေနတတ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္အျပစ္ကေလး အသာဖယ္ ေကာင္းကြက္ကေလးကို ေမတၱာပြားရမယ္။
(၃) အေမွာင္ထဲ ေရာက္ေနတယ္ ""ထိန န႔ဲ ့မိဒၶ "" စိတ္န႔ဲ ့ေစတသိက္ေတြရဲ ့အားေပ်ာ့ တြန္ ့ဆုတ္သြားမႈ။စိတ္ဟာအလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ ေတာ့ဘဲ စိတ္ေတြေလ်ာ့က်သြားတာ။ စိတ္လန္း ဆန္းေအာင္ ျပန္ၿပီး ႀကိဳးစားေပးရမယ။္
အခုေခတ္က စိတ္တက္ႂကြေစတဲ့ ေဆးေတြ သံုးတာမ်ိဳးလဲရွိၾကတယ္ေပါ့။ ကမၼ႒ာန္းထိုင္တာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္းေတြလုပ္ ရင္ စိတ္ ဟာလန္းဆန္းတက္ႂကြလာမွာပါ။ ၾကည္ႏူးစရာ အာရံုတစ္ခုခုနဲ ့ ဘုရားအာရံုျပဳတာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္အားတက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ ေပးပါ ။ ဒါမွ မွတ္ဉာဏ္ေတြေကာင္းလာမယ္။
(၄) ေနာက္ ""ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစ "" စုစည္းလို ့မရ ေအာင္ စိတ္ေတြေလတာန႔ဲ ့တစ္စံုတစ္ခုအတြက္ စိတ္မွာေနာင္တ ရေနတာ။ ပူပန္ေနတာ။ ဒီၿငိမ္းေအးမႈမရွိတဲ ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚတာနဲ ့ တစ္ျပိဳင္နက္ မွတ္ဉာဏ္ေတြပ်က္စီးသြားႏိုင ္ တယ္။ အသိဉာဏ္ေတြ ေပၚမလာႏိုင္ဘူး။ ဒါေတြကို ထြက္ေလ ဝင္ေလ မွတ္ၿပီး သမာဓိ ထူေထာင္ရင္းနဲ ့ ပယ္ဖ်က္ပါ။
(၅) ေနာက္တစ္ခုက်ေတာ့ "" ဝီစိကိစာၦ "" လို ့ေခၚတယ္။ဘာလုပ္ ရမလဲ ဘာမလုပ္ ရ ဘူးလဲ န႔ဲ ့စဥ္းစားဆင္ျခင္လ္ိုက္တဲ့အခ ါ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္မေပးႏိုင္ဘူး။ သံသယေတြျဖစ္ေနတာ။ သ႔ိုေလာသ႔ိုေလာေတြ ျဖစ္လာၿပီဆို အသိဉာဏ္ ေတြတံုးသြားတတ္တယ္။ သံသယ ေပ်ာက္ကင္း ေအာင္ ေမးျမန္းျခင္း ေလ့လာျခင္း စူးစမ္းျခင္း ဟာ မွန္ကန္တဲ့ နည္းစနစ္တစ္ခုပဲ။
ဒီ နီဝရဏ ငါးပါးလို ့ေခၚတဲ့ ကာမစၧႏၵ ဗ်ာပါဒ ထိနမိဒၶ ဥဒၥစၥကုကၠဳစၥ ဝီစိကိစာၦ တို ့ကို ဖယ္ ရွားပစ္ရမယ္။ ဒါမွ ေလာကအက်ိဳး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္ စင္မ်ားက်င့္ၾကံၾကိဳးစားနို င္ၾကပါေစ။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းရွင္းေလး ဥပမာ ေပးထား တာရွိတယ္။ မိမိရုပ္သြင္ ကိုဘာနဲ ့ၾကည့္လဲ ေရွးတုန္းက မွန္မရွိလို ့ ေရခြက္ထဲေရထည့္ၿပီး အရိပ္ေပၚလာတာကို ၾကည့္တယ္။
ဘာလို ့အရိပ္ ထင္တာလဲေမးလို ့ရွိရင္ ေရဟာပကတိၾကည္လင္ ေနလို့ပဲ။ဒါကို ဘုရားက ဥပမာေပးထားတယ္။
ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ေရလို ့သေဘာထားၾကည့္
(၁) အေရာင္ဆိုးထားတဲ့ေရလို ကိုယ့္စိတ္ဟာလည္း ပဲ အေရာင္ဆ္ိုးခံထားရၿပီဆိုရင္
(၂) ေနာက္တစ္ခုက ေရဆိုတာၿငိမ္ေနဖို ့လည္း လိုတယ္။ၿငိမ္မွ အရိပ္ထင္သလို စိတ္ဟာလည္း ဆူပြက္ေနရင္ မွတ္ဉာဏ္ေတြ ေကာင္းမလာႏိုင္ဘူး။
(၃) ေရကို အေမွာင္ခ်ထားတယ္ ဆိုရင္လည္း မ်က္ႏွာက ေပၚမွာ မဟုတ္ဘူးေလ။
ဘုန္းႀကီး တို ့စိတ္ဟာလည္း အေမွာင္ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္တယ္။
(၄) ေနာက္ဆံုးတစ္ခု ေရေပၚမွာ ေမွာ္ပင္ေတြ ရွိေနမယ္ဆိုလည္း မျမရင္ျပန္ဘူး။
(၁) ကို ျမတ္စြာဘုရားက ""ကာမစၧႏၵ နီဝရဏ "" လ႔ို ့ေဟာထားတယ္။ လိုခ်င္စရာ အာရံုေတြကို လိုလားတဲ့ တဏွာေလာဘပါ။ တဏွာရာဂ က လႊမ္းမိုးၿပီး အေရာင္ဆိုးထားမယ္ဆိုရဟင္စိတ
လိုခ်င္စရာ အာရံုကို လိုခ်င္မႈ ျပင္းထန္လာတာ ေလာကလူေတြက ေလာဘရွိတာ အျပစ္မရွိဘူးလို ့ ထင္တယ္။ မဟုတ္ဘူး။ေလာဘေနာက္မွာ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးပါလာတယ္။ လိုခ်င္ ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း စိတ္ဟာတည္ၿငိမ္ေအး ခ်မ္းမႈ မရွိဘူး။ ရျပန္ရန္လည္း ပီတိျဖစ္ျပီး စိတ္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္မယ္။ ဒီေလာက္တင္ မၿပီးဘူး ရလာတာကို ကာကြယ္မႈ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ဆိုတာ လာျပန္တယ္။ မဆံုးႏိုင္ဘူး။ လိုခ်င္တာမရျပန္ရင္ လည္း ေဒါသထြက္ စိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္ရျပန္တယ္။
အဲ့ဒါ ေရကို အေရာင္ ဆိုးေပးလိုက္သလို စိတ္ကို အေရာင္ဆ္ိုးေပးတာ ကာမစၧႏၵ ပါ။ သူ ့ကို ေလ်ာ့ခ် ဖိ႔ု ့ရာစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ -- ဆိုပါစို ့။ အင္မတန္လွတဲ့ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ ဒါေလးရွိရင္ ေကာင္းမယ္ စိတ္ေပ်ာ္မွာပဲလို ့ေတြးေတာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ကိုယ့္စိတ္ကို နည္းနည္း ေတာ့ေျပာင္းေပးရမယ္။ ဘယ္လိုစဥ္းစား ရမလဲ ဆိုရင္ ---.ေၾသာ္ ဘယ္အရာမွ မျမဲဘူး။ တစ္ေန ့က် ေတာ့အားလံုး ထားပစ္ခဲ့ရမွာပဲဆိုတဲ့ အေတြးေလး ထားလိုက္ ခုဏက ကာမစၧႏၵ က ေလ်ာ့က်သြား မွာဘဲ။
ကိုယ့္ခႏၲာကိုယ္ ကိုသူမ်ားခႏၲာကိုယ္ ကို ႏွစ္သက္ ေနၿပီဆိုရင္လည္း မႏွစ္သက္ေအာင္ စဥ္းစားၾကည့္ ေရမခ်ိဳးပဲပစ္ထားလိုက္မယ္ဆိ
ဒီကာမစၧႏၵ ဆိုတဲ့စိတ္ကို အေရာင္ဆ္ိုးတဲ့ သဘာဝတရားႀကီးကို ရွင္းပစ္လိုက္တာနဲ ့ တျပိဳင္နက္ စိ္တ္ရ႕ဲ ့ေအးခ်မ္းမႈဟာ အျပည့္အဝ ရလာမွာပါ။ အခု ေလာကလူေတြ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ မရဘူး။ ေသာေကတြန႔ဲ ့ေနၾကတယ္။ လိုခ်င္တာ တြယ္တာတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေနာက္က ေသာကဆိုတာလာတာတဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ လိုခ်င္ တာ တြယ္တာတာ မရွိေအာင္ေနပါ။
(၂) ဆူပြက္ေနတဲ့ ေရအေနအထား ""ဗ်ာပါဒ"" ဆိုတဲ့ မုန္းတီးမႈ အလိုမက်မႈ ဆိုတာေတြပါ။ ဘာနဲ ့ေလ်ာ့ခ်ရမလဲ ဆိုတာၾကည့္ လူတစ္ေယာက္ အေပၚမုန္းေနၿပီဆိုရင္ ေကာင္းကြက္ကိုရွာ ေမတၱာပြားတဲ့။ ေဒါသဆိုတဲ့ အလိုမက်မႈကို သူ ့ရဲ ့အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားမႈ ဆိုတဲ့ေမတၱာ တရားနဲ ့ပဲေျဖရွင္းရမယ္တဲ့။
ရွင္သာရိပုတၱရာက ဥပမာေပးထားတာ ေမွာ္ ဖံုးေနတဲ့ ေရျပင္ကို ေမွာ္ေလးေတြလက္နဲ ့ အသာယက္ဖယ္ၿပီးေမွာ္ကင္းတဲ့ ေရေလးကိုမွ ေသာက္ရသလို ေလာကလူသားေတြဟာလည္း အဆိုးနဲ ့အေကာင္း အျပစ္နဲ ့ဂုဏ္ ေရာေထြးၿပီး ေနတတ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္အျပစ္ကေလး အသာဖယ္ ေကာင္းကြက္ကေလးကို ေမတၱာပြားရမယ္။
(၃) အေမွာင္ထဲ ေရာက္ေနတယ္ ""ထိန န႔ဲ ့မိဒၶ "" စိတ္န႔ဲ ့ေစတသိက္ေတြရဲ ့အားေပ်ာ့ တြန္ ့ဆုတ္သြားမႈ။စိတ္ဟာအလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ ေတာ့ဘဲ စိတ္ေတြေလ်ာ့က်သြားတာ။ စိတ္လန္း ဆန္းေအာင္ ျပန္ၿပီး ႀကိဳးစားေပးရမယ။္
အခုေခတ္က စိတ္တက္ႂကြေစတဲ့ ေဆးေတြ သံုးတာမ်ိဳးလဲရွိၾကတယ္ေပါ့။
(၄) ေနာက္ ""ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစ "" စုစည္းလို ့မရ ေအာင္ စိတ္ေတြေလတာန႔ဲ ့တစ္စံုတစ္ခုအတြက္ စိတ္မွာေနာင္တ ရေနတာ။ ပူပန္ေနတာ။ ဒီၿငိမ္းေအးမႈမရွိတဲ ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚတာနဲ ့ တစ္ျပိဳင္နက္ မွတ္ဉာဏ္ေတြပ်က္စီးသြားႏိုင
(၅) ေနာက္တစ္ခုက်ေတာ့ "" ဝီစိကိစာၦ "" လို ့ေခၚတယ္။ဘာလုပ္ ရမလဲ ဘာမလုပ္ ရ ဘူးလဲ န႔ဲ ့စဥ္းစားဆင္ျခင္လ္ိုက္တဲ့အခ
ဒီ နီဝရဏ ငါးပါးလို ့ေခၚတဲ့ ကာမစၧႏၵ ဗ်ာပါဒ ထိနမိဒၶ ဥဒၥစၥကုကၠဳစၥ ဝီစိကိစာၦ တို ့ကို ဖယ္ ရွားပစ္ရမယ္။ ဒါမွ ေလာကအက်ိဳး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment