Monday, 10 October 2011

သတိ! စာဖတ္ရန္ မေမ့ပါႏွင့္

[Unicode]ယနေ့ခေတ်မှာ မီဒီယာတွေရဲ့တိုးပွားမှု (Media Population) က များသည်ထက် များလာသည်။ ယခင်က ပုံနှိပ် မီဒီယာ (Press Media) TV, Audio Media တို့လောက်သာ ရှိခဲ့ရာမှ ယနေ့တွင် အွန်လိုင်းမီဒီယာ၊ ကြော်ငြာဘုတ်၊ ဆိုရှယ်နက်ဝက်ခ်များ၊ မိုဘိုင်းဖုန်းများ စသည်ဖြင့် Media မျိုးစုံအလျှိုလျှိုပေါ်ပေါက်လာကြသည်။

အထူးသဖြင့် မီဒီယာအေး (Cold Media) များဖြစ်သည့် စာအုပ်စာပေ Press Media များက Online, Internet ကဲ့သို့သော Hot Media များနှင့်ယှဉ်လျှင် ယှဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းများ သိသိသာသာ ကျဆင်းလာကြသည်။ အထူးသဖြင့်  အင်တာနက် ကဲ့သို့သော Hot Media တို့မှာ အသုံးပြုသူများ သိရှိလိုသည့် သတင်း အချက်အလက်များကို အချိန်တိုအတွင်း လျင်မြန်စွာ ရှာဖွေပေးနိုင်ခြင်း ၊ အရုပ်အသံ စသည့် Media စုံ ကြည့်ရှုခံစားနိုင်ခြင်း ၊ အသုံးပြုသူ user အချင်းချင်း Email ၊ ချက်တင် စသည်တို့ဖြင့် ဆက်သွယ်နိုင်ခြင်း၊ စသည်တို့ကြောင့် ကာလတို အတွင်းမှာ သုံးစွဲသူ အရေအတွက် အဆမတန် များပြားလာခဲ့သည်။ အချို့သော ကမ္ဘာကျော် သတင်းစာကြီးများ သည်ပင်လျှင် ယင်းတို့၏ Offline ပုံနှိပ် ထုတ်ဝေနေမှုများကို ရပ်ဆိုင်းကာ Online Version တစ်ခုတည်းဖြင့် ပြောင်းလဲ ရပ်တည် လာရသည်အထိ Hot Media တို့က အောင်မြင်မှု သရဖူ ဆောင်းနိုင်ခဲ့သည်။

စခရင်ချည်းမကြည့်ဘဲ စာအုပ်ကြည့်ဖို့လည်း လိုအပ်ပါသတဲ့

စခရင်ချည်းမကြည့်ဘဲ စာအုပ်ကြည့်ဖို့လည်း လိုအပ်ပါသတဲ့

ICT ခေတ်ရဲ့တိုးတက်မှုတွေကြားမှာ မွေးဖွားလာကြတဲ့ Cyber Citizen လူငယ်တွေဟာ ONLINE, INTERNET အရုပ်၊ အသံ လှုပ်ရှားမှုများတွေနဲ့ ပြည့်နှက်နေတဲ့ Multimedia ကမ္ဘာကြီး မှာပဲ သူတို့ရဲ့ဘဝတွေကို မြှုပ်နှံ ထားချင်ကြပါတယ်။ သည်လိုဆိုရင် သူတို့တစ်တွေအတွက် Cold Meida တွေဟာ မလိုအပ်တော့ဘူးလား။ Cold Media တွေရဲ့ကျဆုံးခန်းဟာ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ကမ္ဘာကြီးမှာ စတင် နေပြီလား။

သည်လို မေးလာခဲ့ရင်တော့ စာရေးသူက မဟုတ်ပါ။ လုံး၀ မဟုတ်ပါဟု ပြတ်ပြတ်သားသား ပြန်ဖြေရပါမည်။ မကြာသေးမီက အင်္ဂလန်  နိုင်ငံမှာ ပြုလုပ်ခဲ့သည် သုတေသန စစ်တမ်း တစ်ခုအရ Online, Internet, Hot Media များ အကြား မွေးဖွား ကြီးပြင်းလာသည့် လူငယ် လူရွယ်တို့မှာ စာအုပ် ၊ စာပေ ၊ မဂ္ဂဇင်းစသည့် Cold Media များ အကြားမှာ မွေးဖွား ကြီးပြင်းလာသော လူငယ်လူရွယ်များထက် စဉ်းစား တွေးခေါ်နိုင်မှု ၊ ဉာဏ်ရည် ဉာဏ်သွေးတို့ နိမ့်ကျနေကြောင်း အသေအချာ တွေ့ရှိရပါသည်။ Hot Media တို့၏ သဘောမှာ အရုပ်၊ အသံ၊ လှုပ်ရှားမှုသည်တို့မှာ ခူးပြီးခပ်ပြီး အသင့်ပြင်ဆင် ထားပြီးဖြစ်သဖြင့် ဦးနှောက်၏အလုပ် မလိုအပ်ဘဲ နှလုံးသားနှင့် အသင့်ခံစားရုံဖြစ်သည်။Cold Media တို့၏သဘောမှာ Hot Media ၏ ပြောင်းပြန်ဖြစ်သည်။

အထူးသဖြင့် ယနေ့ဖွံ့ဖြိုးပြီးနိုင်ငံကြီးများ (Developed Country) တွင် Hot Media များနှင့် Cold Media များ၏ လွှမ်းမိုးမှုမှာ တန်းတူရည်တူမျှသာ ရှိလာသော်လည်း စာရေးသူတို့ကဲ့သို့ ဖွံဖြိုးဆဲ နိုင်ငံများတွင် Hot Media များ၏ လွှမ်းမိုးမှုမှာ အဆမတန် အားကောင်းလာသည်ဖြစ်ရာ တွေးခေါ်မှု စွမ်းရည်များ၊ တီထွင်ဖန်တီးနိုင်မှုများ သိသိသာသာ ကျဆင်းလာသည်ကို တွေ့ရှိရပါသည်။ သို့ဖြစ်၍ လူငယ်လူရွယ်များ အနေဖြင့် Hot Media များတွင်သာ အချိန်ကုန် လုံးပမ်းမနေကြဘဲ Cold Media များဘက်သို့လည်း တစ်လှည့်ပြန် လှည့်ကာ မိမိတို့၏ တွေးခေါ်မှုစွမ်းရည်များကို မြှင့်တင်ကြပါဟု တိုက်တွန်း ရေးသားလိုက်ရပါသည်။

"ကျေးဇူးပြု၍ ... စာဖတ်ရန်မမေ့ကြပါနှင့်"

Ref: www.newyorktime.com

ထာဝရ သူငယ်ချင်းများဆိုဒ်မှ

[Zawgyi]ယေန႔ေခတ္မွာ မီဒီယာေတြရဲ႕တိုးပြားမႈ (Media Population) က မ်ားသည္ထက္ မ်ားလာသည္။ ယခင္က ပုံႏွိပ္ မီဒီယာ (Press Media) TV, Audio Media တို႔ေလာက္သာ ရွိခဲ့ရာမွ ယေန႔တြင္ အြန္လိုင္းမီဒီယာ၊ ေၾကာ္ျငာဘုတ္၊ ဆိုရွယ္နက္ဝက္ခ္မ်ား၊ မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား စသည္ျဖင့္ Media မ်ိဳးစုံအလွ်ိဳလွ်ိဳေပၚေပါက္လာၾကသည္။

အထူးသျဖင့္ မီဒီယာေအး (Cold Media) မ်ားျဖစ္သည့္ စာအုပ္စာေပ Press Media မ်ားက Online, Internet ကဲ့သို႔ေသာ Hot Media မ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းမ်ား သိသိသာသာ က်ဆင္းလာၾကသည္။ အထူးသျဖင့္  အင္တာနက္ ကဲ့သို႔ေသာ Hot Media တို႔မွာ အသုံးျပဳသူမ်ား သိရွိလိုသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း လ်င္ျမန္စြာ ရွာေဖြေပးႏိုင္ျခင္း ၊ အ႐ုပ္အသံ စသည့္ Media စုံ ၾကည့္ရႈခံစားႏိုင္ျခင္း ၊ အသုံးျပဳသူ user အခ်င္းခ်င္း Email ၊ ခ်က္တင္ စသည္တို႔ျဖင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ျခင္း၊ စသည္တို႔ေၾကာင့္ ကာလတို အတြင္းမွာ သုံးစြဲသူ အေရအတြက္ အဆမတန္ မ်ားျပားလာခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကမာၻေက်ာ္ သတင္းစာႀကီးမ်ား သည္ပင္လွ်င္ ယင္းတို႔၏ Offline ပုံႏွိပ္ ထုတ္ေဝေနမႈမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းကာ Online Version တစ္ခုတည္းျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ရပ္တည္ လာရသည္အထိ Hot Media တို႔က ေအာင္ျမင္မႈ သရဖူ ေဆာင္းႏိုင္ခဲ့သည္။

စခရင္ခ်ည္းမၾကည့္ဘဲ စာအုပ္ၾကည့္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါသတဲ့

စခရင္ခ်ည္းမၾကည့္ဘဲ စာအုပ္ၾကည့္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါသတဲ့

ICT ေခတ္ရဲ႕တိုးတက္မႈေတြၾကားမွာ ေမြးဖြားလာၾကတဲ့ Cyber Citizen လူငယ္ေတြဟာ ONLINE, INTERNET အ႐ုပ္၊ အသံ လႈပ္ရွားမႈမ်ားေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ Multimedia ကမာၻႀကီး မွာပဲ သူတို႔ရဲ႕ဘဝေတြကို ျမႇဳပ္ႏွံ ထားခ်င္ၾကပါတယ္။ သည္လိုဆိုရင္ သူတို႔တစ္ေတြအတြက္ Cold Meida ေတြဟာ မလိုအပ္ေတာ့ဘူးလား။ Cold Media ေတြရဲ႕က်ဆုံးခန္းဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ကမာၻႀကီးမွာ စတင္ ေနၿပီလား။

သည္လို ေမးလာခဲ့ရင္ေတာ့ စာေရးသူက မဟုတ္ပါ။ လုံး၀ မဟုတ္ပါဟု ျပတ္ျပတ္သားသား ျပန္ေျဖရပါမည္။ မၾကာေသးမီက အဂၤလန္  ႏိုင္ငံမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ သုေတသန စစ္တမ္း တစ္ခုအရ Online, Internet, Hot Media မ်ား အၾကား ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာသည့္ လူငယ္ လူ႐ြယ္တို႔မွာ စာအုပ္ ၊ စာေပ ၊ မဂၢဇင္းစသည့္ Cold Media မ်ား အၾကားမွာ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာေသာ လူငယ္လူ႐ြယ္မ်ားထက္ စဥ္းစား ေတြးေခၚႏိုင္မႈ ၊ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြးတို႔ နိမ့္က်ေနေၾကာင္း အေသအခ်ာ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ Hot Media တို႔၏ သေဘာမွာ အ႐ုပ္၊ အသံ၊ လႈပ္ရွားမႈသည္တို႔မွာ ခူးၿပီးခပ္ၿပီး အသင့္ျပင္ဆင္ ထားၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ဦးေႏွာက္၏အလုပ္ မလိုအပ္ဘဲ ႏွလုံးသားႏွင့္ အသင့္ခံစား႐ုံျဖစ္သည္။Cold Media တို႔၏သေဘာမွာ Hot Media ၏ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သည္။

အထူးသျဖင့္ ယေန႔ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံႀကီးမ်ား (Developed Country) တြင္ Hot Media မ်ားႏွင့္ Cold Media မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈမွာ တန္းတူရည္တူမွ်သာ ရွိလာေသာ္လည္း စာေရးသူတို႔ကဲ့သို႔ ဖြံၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ Hot Media မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈမွာ အဆမတန္ အားေကာင္းလာသည္ျဖစ္ရာ ေတြးေခၚမႈ စြမ္းရည္မ်ား၊ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈမ်ား သိသိသာသာ က်ဆင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ လူငယ္လူ႐ြယ္မ်ား အေနျဖင့္ Hot Media မ်ားတြင္သာ အခ်ိန္ကုန္ လုံးပမ္းမေနၾကဘဲ Cold Media မ်ားဘက္သို႔လည္း တစ္လွည့္ျပန္ လွည့္ကာ မိမိတို႔၏ ေတြးေခၚမႈစြမ္းရည္မ်ားကို ျမႇင့္တင္ၾကပါဟု တိုက္တြန္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

"ေက်းဇူးျပဳ၍ ... စာဖတ္ရန္မေမ့ၾကပါႏွင့္"

Ref: www.newyorktime.com

ထာဝရ သူငယ္ခ်င္းမ်ားဆိုဒ္မွ

No comments: